آیهان مامانآیهان مامان، تا این لحظه: 10 سال و 9 ماه و 3 روز سن داره

فرشته ی زندگیم آیهان

دسر رنگینک خرما

1392/5/1 16:47
نویسنده : مامان الهه
3,204 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستای مجازی عزیزم نماز روزه هاتون قبول ،امروز برخلاف انتظارها میخوام یه پست براتون بزارم تا تو این ماه رمضون بلکه به دردتون بخوره شاید خیلی از دوستان این دسر رو بلد هستند اما روشهای مختلقی برا تهیه اش هست که من این راه رو امتحان کردم و بسیوووور بسیووور خوشمزه میشه .خوشمزه

خوب حالا بریم سراغ مواد لازم همونطور که تو عکس میبینید

خرما به مقدار لازم بستگی داره برا چند نفر میخوایید بزارید این دسر رو نسبت به اون مواد افزایش پیدا میکنه

مغز گردو نسبت به خرماها 

کره یک بسته 100 گرمی

روغن مایع یک استکان از اون استکان آرکوپالها

دارچین به مقدار لازم

آرد یک لیوان

طرز تهیه :

آماده اید؟باشه اما من آماده نیستم چون بار اولمه دارم همچین پستی میزارم خنده

اول از همه هسته های خرمارو در میاریم و توش گردوها رو میزاریم و به صورت سرپا داخل ظرف مورد نظرمون میچینیم مثل این عکس

 

بعد روش به اندازه دلخواه و نسبت به ذائقه دارچین میپاشیم

خوب حالا تا اینجا این آماده شد میزاریمش کنار میریم سراغ حلوامون

 آردمونو میریزیم تو ماهیتابه و تفت میدیم تا هم رنگش عوض شه هم بوی خامی از بین بره تقریبا با شعله متوسط ده دقیقه الی یه ربع هم میزنیمش

 

وقتی رنگ آردمون عوض شد نوبت به اضافه کردن کره و روغنمونه که شما دوستای عزیز میتونید فقط از کره استفاده کنید بجای روغن مایع یا از روغن جامد در هر صورت فرقی نداره 

 

فقط دوستای گلم یه چیز بگم که این حلوا باید شل باشه نه مثل حلواهای دیگه سفت چون میره تو یخچال خودشو میگیره. شل بودنش هم از روغنشه هر چه کره یا روغنش بیشتر باشه شل تر میشه شما از کم شروع کنید تا حساب کار دستتون بیاد

این نمای کلی از حلوای منه

خوب تو این مرحله حلوای آماده شده رو میریزیم رو خرماهای چیده شده توظرف

و در آخر روشو دوباره دارچین میریزیم میزاریمش تو یخچال اما اگه عجله داشتید نیم ساعت تو فریزر بمونه خودشو میگیره

البته ظرف من یه کم کوچولو شد حلواش داشت سر میرفت

این همون رنگینکه که گفتم خیلی خوشمزهههههه میشه اینم عکس از بریده شده اش

امیدوارم خوشتون بیاد دوستای گلم

خوب یه چندتا حرف دارم از دوستایی که میخوان این دسرو بزارن اگه کمکی خواستن کامنت بزارن و اینکه این دسرو چند تا وبلاگ و سایت دیگه دیدم که هر کدوم به روشهای درست کردن بعضی ها نوشتن تو حلواش باید پودر قند زده بشه اما به نظر من چون خرما خودش شیرینه پودر قند هم که زده بشه زود دل آدمو میزنه اما باز اختبار دست شماست اگه خوشتون اومد میتونید استفاده کنید و یکی هم استفاده از هل هست که من چون باز از این طعم ساده اش خوشم میاد چیزی نمیزنم

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

مامان بابای الیسا
1 مرداد 92 18:23
به به الهه جون چه هنرمند بودی و ما نمیدونستیم معلومه خیلی خوشمزست


نه گلم به پای شما مامان هنرمند نمیرسیم اما خداییش بد جور خوشمزه میشه به امتحانش میارزه
مامان مانلی
2 مرداد 92 0:34
بابا هنرمند



خجالتم ندین بابا هه هه
مامان مارال دون
2 مرداد 92 13:37
خانومی دستت درد نکنه.
رنگینگ خیلی دوست دارم .
انصافاً هم خوشمزه و هم مقوی هستش.

امروز میری دکتر خانومی بی خبر نذاریا.
مشتاق دیدار با آیهان جون هستیم.


فداتشم مامان مهربون آره امروز میرم میام بهتون خبرشو میدم چی شد مارال جونمو محکم ببوس از طرف من
مامان سولماز
2 مرداد 92 23:40
واي عزيزم چقدر باسليقه اي
حال ني ني چطوره ؟خوبه؟


ممنون گلم نظر لطفته بد نیستیم خاله جون مرسی
پرهام ومامانش
2 مرداد 92 23:51
دستت درست این شد اموزش خیلی کاموراه انداختی ممننونننننننننننننننننننننننننن


قربونت خانومی نظر لطفته خوشحال میشم کمک کوچولویی کرده باشم
مامان فهيمه
3 مرداد 92 14:34
واى مرسى چه خوب آموزش دادى،من ديروز واسه افطارى شوهرم درست كردم خيلى دوست داشت،فقط يه كم دير دست بكارش شدم موقع افطار هنوز قالب نگرفته بود كه برشش بدم ولى مزش خيلى خوب بود


ووووووووای نوش جونتون جه خوشحال کننده هست ادم یتونه چیزی به کسی یاد بده
سارا مامان آرتین
4 مرداد 92 1:56
الههه جون خوبی؟؟؟ بابا کم کم داری به آخر بارداری میرسی میخوای کاربری وبلاگو عوض کنییییییییییییی
نه عزیزم شوخی کردم ... ممنون عالی بود من درست میکنم ببینم چیه که میگی خوشمزه استتتتتتتت


نه گلم ماجراش مفصله،قرار بود طرز تهیه اینو با عکساش برا یکی از دوستای وبلاگی بدم تا بزاره تو وبلاگ جدیدشون که نگو اون برام پیام خصوصی زده که برام ایمیل کن منم چون متوجه نشده بودم گفتم شاید منصرف شده و چون دیدم اینقدر زحمت کشیدم گفتم بزارم تو وبلاگ تا حداقل کمکی بشه برا شماها دوستای گلم .از نظر ما که خیلی خوشمزه میشه نمیدونم شمام ایشالله خوشتون میاد ازش نوووووش جون
مامان امیرعلی گلی
4 مرداد 92 14:33
سلام خانمی خوبی عزیزم؟
این دسرو دیدم دهنم آب افتاده
مارو به هوس انداختی دیشب تو خواب همش میدیدمش
امروز درستش میکنم معلومه که خشمزه است


نوشششششششششششششش جونتون باشه خانومی امیر علی جونو ببوس
مامان آروین
4 مرداد 92 21:30
واااااااااااااااااااااااااااااااااااای چه خانوم کدبانووووووووووووووویی . چقدر دلم خواست . ممنون از اینکه دستور تهیه شو گذاشتید . یه عااااااالمه دست قشنگ واسه مامانی خوش سلیقه


مرسی خانومی به پای کارای شما نمیرسه خجالتم نده بابا
مامان سيد عرشيا
5 مرداد 92 9:19
چه خوش مزه هست . دلم خواست. آفرين به شما كه هنرمنديد.انشاله به راحتي زايمان كني و ني ني سالمتو به زودي تو بغل بگيري. من تو وبلاگم خاطره روز زايمانم را نوشتم اگر دوست داشتي بيا ببين . مراقب خودت باش


ممنون دوست عزیزم نظر لطفته . بهتون سر زدم و لینکتونم کردم با اجازتون
مهدیه
7 مرداد 92 14:28
سلام دستت درد نکنه.من خیلی رنگینک دوست دارم تصمیم گرفتم حتما درست کنم


نوووووووووووش جونتون باشه
مهدیه
10 مرداد 92 18:34
درست کردم فوق العاده بود! بووووووس
ال ای سفیدبرفی
23 مرداد 92 1:26
راستی تو ارد شیره نمی زنی ؟ شل بودنش فقط مال کره است ؟تو اون استکان چی بود بعد کره ریختی .من عاشق این چیزام بازم اگه وقت کردی با تصویر (مثل این ) چیزای دیگه ایم که بلدی بزار استفاده کنیم ،هنرمند
ال ای سفیدبرفی
23 مرداد 92 1:28
یک کره درسته میزنی دیگه کافی نیست ؟ بازم یک استکان روغن می ریزی ؟؟؟یا فقط یکیشو می ریزی ؟


گلم من یه کره درسته زدم با یه استکان روغن مایع چون تنها کره شل نمیکنه
مریم
26 مرداد 92 15:14
مرسی ازتون حتما امتحان ش میکنیم به ما هم سر بزنید خوشحال میشیم